Podstawowe informacje o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego
Podstawowe informacje o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego
Każdy ma prawo do złożenia wniosku o ponowne wykorzystanie informacji publicznej. Ponownym wykorzystaniem jest wykorzystanie przez osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej informacji sektora publicznego lub każdej jej części będącej w posiadaniu podmiotu zobowiązanego niezależnie od sposobu jej utrwalenia (w szczególności w postaci papierowej, elektronicznej, dźwiękowej, wizualnej lub audiowizualnej), w celach komercyjnych lub niekomercyjnych, innych niż pierwotny publiczny cel dla którego informacja została wytworzona. Chodzi więc o każdy sposób dalszego wykorzystywania informacji publicznej, np. w produktach, usługach czy aplikacjach, przez przedsiębiorców, organizację pozarządową czy każdą zainteresowaną osobę.
Wniosek można przesłać:
- pocztą elektroniczną na adres: ug@stare-juchy.pl
- za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej (ESP)
- pocztą na adres: Urząd Gminy Stare Juchy
ul. Plac 500-lecia 4
19-330 Stare Juchy
Wniosek rozpatruje się bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania wniosku. Jeżeli rozpatrzenie wniosku w tym terminie nie jest możliwe, Wnioskodawca zostanie powiadomiony o powodach opóźnienia w przekazaniu informacji oraz o nowym terminie, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.
Prawo do ponownego wykorzystania podlega ograniczeniom (art. 6 ustawy 25 lutego 2016r. o ponownym wykorzystaniu informacji sektora publicznego Dz. U. z 2016r. poz. 352):
- wynikającym z przepisów o ochronie informacji niejawnych,
- wynikającym z przepisów o ochronie innych tajemnic ustawowo chronionych,
- ze względu na prywatność osoby fizycznej,
- tajemnicę przedsiębiorcy