Stanowisko ds. rolnictwa, gospodarki nieruchomościami, czynszów
Samodzielne stanowisko pracy ds. rolnictwa, gospodarki nieruchomościami, czynszów
P. Agnieszka Sadowska - pokój nr 1 (parter), tel. (087) 619 90 53 wew. 36, e-mail: a.sadowska@stare-juchy.pl
Do zadań stanowiska należy:
1. Gospodarowanie Gminnym Zasobem Nieruchomości:
1) prowadzenie ewidencji zasobu,
2) wykonywanie czynności związanych z obrotem nieruchomościami (najem, dzierżawa, sprzedaż, kupno, darowizna, użytkowanie wieczyste, zarząd, obciążanie ograniczonym prawami rzeczowymi, zamiana, zrzekanie się) zgodnie z ustawą,
3) ustalanie i naliczanie należności za korzystanie z nieruchomości gminnych (czynsze za dzierżawę gruntów, opłaty z tytułu zarządu i wieczystego użytkowania, najmu nieruchomości),
4) opracowywanie rocznej informacji o stanie mienia komunalnego,
5) załatwianie pozostałych spraw wynikających z przepisów prawnych dotyczących gospodarki nieruchomościami.
6) składanie deklaracji podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości będących własnością gminy (lokale mieszkalne, grunty, budynki gospodarcze),
7) prowadzenie okresowych przeglądów i bieżących remontów budynków mieszkalnych i lokali mieszkalnych - komunalnych w porozumieniu z Zastępcą Wójta.
8) prowadzenie kartotek czynszów dzierżawnych, opłat za użytkowanie wieczyste najmu, bezumowne korzystanie z gruntów i lokali oraz windykacja ich zadłużenia.
9) prowadzenie spraw w zakresie zarządzania gruntami zabudowanymi i niezabudowanymi.
10) załatwianie spraw dotyczących wydzierżawienia nieruchomości na cele rolnicze oraz inne niż rolnicze.
11) przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności.
2.Aktualizowanie rocznych opłat z tytułu użytkowania wieczystego i zarządu.
3. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie: określania zasad nabycia, zbycia i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.
4. Przygotowywanie zarządzeń w sprawie określenia stawek za najem i dzierżawę.
5. Wykonywanie spraw związanych z prawem pierwokupu.
6. Prowadzenie rokowań w sprawie wywłaszczenia lub zwrotu nieruchomości.
7. Prowadzenie spraw związanych z użyczeniem i służebnością.
8. Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy i wynajmowanie lokali mieszkalnych, użytkowych i innych.
9. Przeprowadzenie procedury przydziału mieszkania komunalnego/socjalnego.
10. Realizacja wyroków sądowych i ostatecznych decyzji administracyjnych o opróżnieniu lokalu mieszkalnego.
11. Nadzorowanie udziału gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
12. Prowadzenie kartotek czynszów, odszkodowań z tytułu bezumownego korzystania z lokali związanych z opłatami najemców/użytkowników oraz windykacja ich zadłużenia.
13. Wydawanie opinii w postępowaniu prowadzonym przez Starostę w sprawie rekultywacji i zagospodarowania gruntów,
14. Występowanie z wnioskami o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze i leśne,
15. Propagowanie wśród rolników informacji w zakresie upraw, hodowli i ochrony roślin,
16. Wydanie zezwolenia na uprawę maku i konopi włóknistych, prowadzenie rejestru zezwoleń, nadzór nad tymi uprawami.
17.Współdziałanie z Inspektoratem Ochrony Roślin w zakresie zwalczania chorób i szkodników roślin.
18. Współdziałanie z Inspektoratem Inspekcji Nasiennej w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o nasiennictwie, ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.
19. Współpraca z Izbą Rolniczą i Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, związkami zawodowymi i innymi organizacjami rolników,
20. Przygotowywanie sprawozdań z zakresu rolnictwa.