Stanowisko ds. rolnictwa, gospodarki nieruchomościami, czynszów

Samodzielne stanowisko pracy ds. rolnictwa, gospodarki nieruchomościami, czynszów

 

P. Agnieszka Sadowska - pokój nr 1 (parter), tel. (087) 619 90 53 wew. 36, e-mail: a.sadowska@stare-juchy.pl

 

 

Do zadań stanowiska należy:

1. Gospodarowanie Gminnym Zasobem Nieruchomości:

1) prowadzenie ewidencji zasobu,            

2) wykonywanie czynności związanych z obrotem nieruchomościami (najem, dzierżawa, sprzedaż, kupno, darowizna, użytkowanie wieczyste, zarząd, obciążanie ograniczonym prawami rzeczowymi, zamiana, zrzekanie się) zgodnie z ustawą,

3) ustalanie i naliczanie należności za korzystanie z nieruchomości gminnych (czynsze za dzierżawę gruntów, opłaty z tytułu zarządu i wieczystego użytkowania, najmu  nieruchomości),

4) opracowywanie rocznej informacji o stanie mienia komunalnego,

5) załatwianie pozostałych spraw wynikających z przepisów prawnych dotyczących gospodarki nieruchomościami.

6) składanie deklaracji podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości będących własnością gminy (lokale mieszkalne, grunty, budynki gospodarcze),

7) prowadzenie okresowych przeglądów i bieżących remontów budynków mieszkalnych i lokali mieszkalnych - komunalnych w porozumieniu z Zastępcą Wójta.

8) prowadzenie kartotek czynszów dzierżawnych, opłat za użytkowanie wieczyste najmu, bezumowne korzystanie z gruntów i lokali oraz windykacja ich zadłużenia.

9) prowadzenie spraw w zakresie zarządzania gruntami zabudowanymi i niezabudowanymi.

10) załatwianie spraw dotyczących wydzierżawienia nieruchomości na cele rolnicze oraz inne niż rolnicze.

11) przekształcenie użytkowania wieczystego w prawo własności.

2.Aktualizowanie rocznych opłat z tytułu użytkowania wieczystego i zarządu.
3. Przygotowywanie projektów uchwał w sprawie: określania zasad nabycia, zbycia  i obciążenia nieruchomości gruntowych oraz ich wydzierżawiania lub najmu na okres dłuższy niż trzy lata.

4. Przygotowywanie zarządzeń w sprawie określenia stawek za najem i dzierżawę.

5. Wykonywanie spraw związanych z prawem pierwokupu.

6. Prowadzenie rokowań w sprawie wywłaszczenia lub zwrotu nieruchomości.

7. Prowadzenie spraw związanych z użyczeniem i służebnością.

8. Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy i wynajmowanie lokali mieszkalnych, użytkowych i innych.

9. Przeprowadzenie procedury przydziału mieszkania komunalnego/socjalnego.

10. Realizacja wyroków sądowych i ostatecznych decyzji administracyjnych o opróżnieniu lokalu mieszkalnego.

11. Nadzorowanie udziału gminy we wspólnotach mieszkaniowych.

12. Prowadzenie kartotek czynszów, odszkodowań z tytułu bezumownego korzystania z lokali związanych z opłatami najemców/użytkowników oraz windykacja ich zadłużenia.

13. Wydawanie opinii w postępowaniu prowadzonym przez Starostę w sprawie rekultywacji  i zagospodarowania gruntów,

14. Występowanie z wnioskami o wyrażenie zgody na przeznaczenie gruntów na cele nierolnicze  i leśne,

15. Propagowanie wśród rolników informacji w zakresie upraw, hodowli i ochrony roślin,
16. Wydanie zezwolenia na uprawę maku i konopi włóknistych, prowadzenie rejestru zezwoleń, nadzór nad tymi uprawami.

17.Współdziałanie z Inspektoratem Ochrony Roślin w zakresie zwalczania chorób i szkodników roślin.

18. Współdziałanie z Inspektoratem Inspekcji Nasiennej w zakresie realizacji zadań wynikających z ustawy o nasiennictwie, ze służbą weterynaryjną w zakresie zwalczania chorób zwierzęcych i organizacji profilaktyki weterynaryjnej.

19. Współpraca z Izbą Rolniczą i Ośrodkiem Doradztwa Rolniczego, związkami zawodowymi  i innymi organizacjami rolników,

20. Przygotowywanie sprawozdań z zakresu rolnictwa.

 

 

 

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Malinowska Edyta
(2003-12-04 09:12:24)
Ostatnio zmodyfikował:
Malinowska Edyta
(2023-09-04 13:37:59)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki