Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą
Wpisanie aktów urodzenia, małżeństwa, zgonu sporządzonych za granicą
Wymagane dokumenty:
1. Podanie o wpisanie (transkrypcję) aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą,
2. Oryginalny dokument aktu stanu cywilnego sporządzony za granicą,
3. Urzędowe tłumaczenie zagranicznego aktu stanu cywilnego na język polski dokonane przez tłumacza przysięgłego.
Opłaty:
- decyzja administracyjna o wpisaniu do polskich ksiąg stanu cywilnego treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą - 50,00 zł – cz. I, kol.3, pkt. 3 - ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012r. poz.1282 z późn. zm.)
- Opłatę wnosi się na konto Urzędu Gminy Stare Juchy Nr rachunku: BS Ełk O/Stare Juchy Nr 21 93310004 0010 0100 0260 0117
Miejsce złożenia dokumentów:
- urząd stanu cywilnego miejsca zamieszkania wnioskodawcy,
- Urząd Gminy Stare Juchy, Urząd Stanu Cywilnego, pokój nr 2 (parter) tel. (087) 619 90 53 w. 25
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie po uprawomocnieniu się decyzji.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011r. Nr 212, poz. 1264 z póżn. zm.),
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2012r. poz. 788 z późn. zm.)