Sporządzenie aktu zgonu
Sporządzenie aktu zgonu
Wymagane dokumenty:
1. Karta statystyczna zgonu. (wydaje lekarz)
2. Dokument tożsamości osoby zmarłej.
3. Paszport osoby zmarłej w przypadku jego posiadania.
4. Dowód tożsamości osoby zgłaszającej zgon.
Opłaty:
Zwolniono z opłaty skarbowej na podstawie części II, kol. 4, pkt 2, lit b) – ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2012r. poz.1282 z późn. zm.) - 3 egzemplarze po sporządzeniu aktu urodzenia.
Miejsce złożenia dokumentów:
Urząd stanu cywilnego miejsca, w którym nastąpił zgon,
dla Gminy Stare Juchy, Urząd Stanu Cywilnego w Starych Juchach, pokój nr 2 (parter) tel. (087) 619 90 53 w. 25
Termin i sposób załatwienia sprawy:
Niezwłocznie
Uwagi:
- zgon osoby należy zgłosić najpóźniej w ciągu 3 dni od dnia zgonu,
-
do zgłoszenia zgonu są obowiązani w kolejności:
a) małżonek lub dzieci zmarłego,
b) najbliżsi krewni lub powinowaci,
c) osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
d) osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
e) administrator domu, w którym nastąpił zgon.
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 29 września 1986r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2011r. Nr 212, poz. 1264 z późn. zm.),
- Ustawa z dnia 25 lutego 1964r. Kodeks rodzinny i opiekuńczy (Dz. U. z 2012r. poz. 788 z późn. zm.)