Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych

Rejestr działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych
od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stare Juchy
 
 
 
Termin załatwienia
Organ obowiązany jest dokonać wpisu przedsiębiorcy do rejestru działalności regulowanej w terminie 7 dni od dnia wpływu kompletnego wniosku o wpis wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Osoba kontaktowa
Dorota Pawłowska
Miejsce załatwienia
Urząd Gminy w Starych Juchach
Wydział – Księgowość Budżetowa, pokój nr 6
ul. Plac 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy
Telefon kontaktowy
087 619 90 53
Sposób załatwienia
1. Złożenie wniosku.
2. Rozpatrzenie wniosku.
3. Wydanie zaświadczenia o dokonaniu wpisu do rejestru.
Miejsce odbioru
Urząd Gminy w Starych Juchach
Wydział – Księgowość Budżetowa, pokój nr 6
ul. Plac 500-lecia 4, 19-330 Stare Juchy
Wymagane dokumenty
 
Dokumenty do pobrania:
 
 
Wniosek o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Stare Juchy powinien zawierać:
• firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
• numer identyfikacji podatkowej (NIP);
• numer identyfikacyjny REGON, o ile przedsiębiorca taki numer posiada;
• określenie rodzaju odbieranych odpadów komunalnych;
Do wniosku należy dołączyć:
1)     dowód uiszczenia opłaty skarbowej,
2)     oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
Przedsiębiorca jest obowiązany zgłosić zmianę danych wpisanych do rejestru w terminie 14 dni od dnia zajścia zdarzenia, które spowodowało zmianę tych danych.
 
Opłaty
1. Zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2006 r. Nr 225, poz. 1635 z późn. zm.). za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej pobiera się opłatę skarbową płatną na rachunek bankowy Urzędu Gminy Stare Juchy nr 21 9331 0004 0010 0100 0260 0117.
  • Opłata za dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej: 50 PLN
  • Opłata za dokonanie zmiany wpisu do rejestru działalności regulowanej: 25 PLN
  • Opłata za wydanie pełnomocnictwa: 17 PLN
2. W przypadku przedsiębiorców, którzy w dniu wejścia w życie ustawy posiadają zezwolenie na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zgodnie z ustawą z dnia 1 lipca 2011r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw są zwolnieni z wnoszenia opłaty skarbowej za wpis do rejestru działalności regulowanej - należy dołączyć stosowne oświadczenie.
 
Tryb odwoławczy
Zgodnie z Kpa.
Uwagi
Podmiot odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany do spełnienia następujących wymagań:
1) posiadania wyposażenia umożliwiającego odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości oraz zapewnienia jego odpowiedniego stanu technicznego,
2) utrzymania odpowiedniego stanu sanitarnego pojazdów i urządzeń do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
3) spełnienia wymagań technicznych dotyczących wyposażenia pojazdów do odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości,
4) zapewnienia odpowiedniego usytuowania i wyposażenia bazy magazynowo-transportowej.
Podstawa prawna
1. Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005 r. Nr 236, poz. 2008 z późn.zm.).
2. Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej ( Dz .U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447 z późn. zm.).
3. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz.1635 z późn. zm).
4. Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego ( Dz. U. z 2000 r. Nr 98, poz. 1071 z późn. zm.).
Wytworzył:
Dorota Pawłowska
Udostępnił:
Malinowska Edyta
(2012-02-17 10:23:11)
Ostatnio zmodyfikował:
Malinowska Edyta
(2012-02-17 10:24:29)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki